Społeczne Gimnazjum "Startowa" jest najmłodszą szkołą Zespołu Szkół "Bednarska". Naszym celem jest wychowanie uczciwego, mądrego, myślącego człowieka, otwartego na inność
i różnorodność a zarazem świadomego obywatela demokratycznego państwa. Zależy też nam na tym, by nasi uczniowie byli kulturalnymi, dobrze wychowanymi ludźmi.
Co roku organizujemy egzaminy wstępne, podczas których staramy się wśród kandydatów wybrać osoby, które naszym zdaniem powinny odnaleźć
w szkole najkorzystniejsze dla siebie warunki rozwoju
a jednocześnie akceptują nasze standardy wychowawcze.
W naszej szkole uczą się także dzieci
o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w każdej klasie może być jedno lub dwoje takich uczniów).
Stawiamy
z jednej strony na indywidualną pracę dydaktyczną
i wychowawczą - z każdym uczniem, opartą na metodzie tutoringu,
z drugiej - na pracę
w zespole. Staramy się uczyć nowoczesnymi, aktywizującymi metodami, często pracujemy
w terenie oraz metodą projektów. Systematycznie wprowadzamy Ocenianie Kształtujące, którego celem jest pomoc
w odnalezieniu mocnych
i słabszych stron, motywowanie ucznia do pracy
i pomoc w rozwoju.
Każdego roku realizujemy projekt poświęcony Warszawie, zakończony prezentacją dla rodziców.
Zachęcamy do rozwijania różnorodnych zainteresowań - w ramach czesnego dzieci mogą uczestniczyć
w wielu fakultetach: naukowych, pogłębiających wiedzę przedmiotową (matematyka, fizyka, historia), ogólnorozwojowych
- literatura, film, teatr (uczestnictwo
w spektaklach), dyskusje. Planujemy fakultety artystyczne
i teatralny oraz przedsiębiorczości. Działają też (na Raszyńskiej) fakultety sportowe
- piłka nożna, siatkówka, dla chętnych basen.
Dwa razy do roku organizowane są wycieczki.
W klasach pierwszych
i drugich - wyjazdy naukowe: przyrodniczy
i dwa humanistyczne, średniowieczny
i renesansowy, dla chętnych dodatkowy wyjazd przyrodniczy. Nasi uczniowie biorą udział
w wymianie młodzieży
z Hiszpanią. Regularnie organizujemy Spotkanie Biblioteczne
z ludźmi świata sztuki, literatury
i kultury.
Co uważamy za sukces?
-
dobra, serdeczna atmosfera, zarówno wśród dzieci jak i nauczycieli
- świetna kadra pedagogiczna, bardzo dobrze wykształcona, wysoko kwalifikowana
- atmosfera pracy, dobre wyniki w nauce
- duże zaangażowanie uczniów w działania społeczne, ich kreatywność, samodzielność
- wewnątrzszkolny system oceniania, od 2011 roku całkowicie oparty na założeniach ocenienia kształtującego
- świetnie działająca, aktywna rada szkoły
- duży udział rodziców w życiu szkoły, zaangażowanie w szkolne przedsięwzięcia
- udane wychowawczo i naukowo wyjazdy o bogatym programie
- duże zaangażowanie wychowawców
- duże zaangażowanie nauczycieli w życie szkoły, także nauczycieli języków (samorzutne urządzenie pracowni, merytoryczna i wychowawcza opieka nad projektami, regularne wyjścia do teatru)
- efektywna praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i cudzoziemcami
- pozyskiwanie co roku grantów w konkursie um warszawy na projekty edukacyjno wychowawcze
W szkole działa cały dzień bufet, można także jeść domowe obiady.